www.youtube.com/watch

 

 

...megmondom öszinten nem fulött a fogam, hogy ideutazzak.semmi biztositek nem volt arra, hogy el is hagyom az orszagot, elve legalabbis.A hiradasok pillanatokra foglalkoznak ezekkel a dolgokkal, mar reg megszunt mindennek az erteke...es aki azt mondja, hogy nem lehet ugy elni, hogy ezen gondolkodunk, meg ragodunk, hogy hol mennyi embert meszarolnak le, es senki nem szol semmit, es nekunk tamad kollektiv lelkiismeretfurdalasunk, olyanert amit el sem követtunk, nos szerintem annak, nincs teljesen igaza...maximum cinkosan atlapozzuk az ujsagot, elkapcsolunk a tv adasrol. Megis, hetente foglalkoznak egy europai tragediaval...vajon azert mert az a feherek közt törtent, es esetleg erintei az anyagi vilagot....itt, es most mikor a rozzant szamarhuzta korderol leugrottam, bele majdnem egy pocsolyaba, mindennek mas szga es ize volt. A sajat verejtekem csöpögött es csorgott le a homlokomon a tropusi hösegben, baseball sapkam also pereme epphogy felfogta az izzadtsagot es felitatta.de ahhoz keves volt, hogy teljesen elapassza....Rangoon.Hmm...a francot keresek itt...Ez most nem holmi kejutazas, vagy könnyu kis kuldetes volt, ahol feladatom mellett ahelyet is elvezhettem. Miert vallaltam megis el?Hisz ide igazabol katonak, zsoldosok kellenenek. Rangoon...az epuleteken meg latszott a festes, melyet a britek huztak fel a falakra...azota senki nem tartotta karban öket...minek is...a civilizacio elhagyta e tajat...az ösi kultura meg elmenekult innen...be az erdöbe...a gyarmati epuletek fareszei kirohadtak, egyes kapubejaratokat csak a szeg tartott össze...napszemuvegem mögul körbe nezve lattam, hogy a földön ulö koldusok, es kulönfele furcsa magvakat arulo gyerekekben benn szakadt a szo...feher ember.Bar jocskan napbarnitott voltam, arcom, mondhatjuk szinte cserzett volt, az 5 napos borosta sem epp feher börömet hangsulyozta...megis latszott, hogy europai vagyok...böröm kiparolgasa, szagom...hisz mindenkinek van...ereztette veluk, hogy valami kulönleges dolog miatt vagyok ott....szellemvaros, olvastam valahol. A regi kolonialis maradvanyok mind lassan eltunnek....az emberek tulelnek....de maskepp, mint mi...katonak jelentek meg a sarkon...katonak?hmm...igazabol a nem regularis fegyveres erök tagjait nem hivnam katonaknak seholsem...föleg nem olyan orszagokban, ahol nem kulsö ellenseg ellen kell "harcolni"inkabb neveznem gyilkosoknak öket. olyanok lennenek mint en??hmm, minden nezöpont kerdese...minden....kemeny napjaim voltak, nem vitas...a legutobbi mekongi kaland is figyelmeztett, le kell allnom egy idöre, vagy valamit csinalnom magammal, ha tul akarom elni ezeket az utakat.nem voltam a regi, dekoncentralt, nyugös es faradt ember hibazik....fegyveresek lassan körulvettek....nem volt nalam semmi papir...se ora, se fenykepezögep.a nyakambol meg a kabalam is levettem...ahogy megallt elöttem a vezetönek latszo figura, regi tipus Ray-Banje mögul vizslatott...nem lattam a szemet-nem latta a szemem...csönd volt.tudtam, itt, most vege lehet az utnak...eltunt belölem a nyugtalansag, eltunt belölem az aggodalom...attetszö es könnyu lettem....testartasom laza volt, egyedul tekintetem, melyet rejtett a sötet silhouette napszemuveg, hordozott mgaval-magaban energiat....elmem nyitott volt...ures.egyedul a tekintetem elt...ereztem, hogy a vezetö hatralni kezd, majd hallottam odavakkant valamit az embereinek...mikor tuntek el, azt nem tudom....csak napi 10 perc, emlekezz!ennyit mondott a Tanitom.csak ennyi kell ahhoz, hogy a gyenge akaratuakon, a gyavakon, es sunyikon ervenyrejutassuk sajat akaratunkat...hmm.egy europai ember a buddhizmus bölcsöjeben az onnan szarmazo eszmeket hasznalva kapott tiszteletet . mert mi volt ez, ha nem az?nem szoltam, nem mozdultam, arcomon sem latszott semmi...megis....Igazabol csak ennyi kell ahhoz, hogy elerjuk celunkat.Tiszta tudat, koncentracio...helyzetfelismeres, realitaserzek...es valamennyi tudas...nem bonyolult....mennyiunknek nem adatott ez meg...Ki vagy Te?szolt a kerdes...es visszhangzott a fejemben mar evek ota...egy ember...semmi mas.penz, es hatalom nelkul, meg akkor is, ha neha igencsak elitelhetö dolgokat csinalok, törvenyteleneket, bizonyos esetekben talan erkölcsteleneket, bar ez viszonyitas kerdese....de semmi mas...vezetök, miniszterek, kiralyok, tabornokok, hadurak, zsarnokok, fönökök, rabszolgatartok....legnagyobb reszuk gyenge, önigazolasra vagyo, korlatolt, es buta leny...nem ember...hanem leny....az ember szo...mast takar...human..humanizmus...Siddharta herceg is az volt...ember, semmi mas.csak Isten faragtak belöle...es innentöl mar masrol szol a törtenet...mint az enyem, mint a mienk...

Szerző: Vincent Le Roy  2011.12.10. 10:39 Szólj hozzá!

Címkék: buddha nyugalom beke rangoon azsia siddharta

A bejegyzés trackback címe:

https://vincentleroy.blog.hu/api/trackback/id/tr13452961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása